Hoppa till sidans innehåll

Profilering


Badminton Sweden består av förbundet, distriktsförbunden, hallarna, föreningarna och medlemmarna, och när vi gemensamt målar samma bild av badminton är det också den bild vår omgivning får av oss. Med en tydlig identitet syns och hörs vi bättre, och det blir lättare att marknadsföra vår sport.

Det unika med badminton är att alla kan spela gammal som ung, kvinna som man, motionär eller tävlingsinriktad  och därför har vi tagit fram devisen "Vi vet att du kan!". Den sammanfattar de kärnvärden vi vill förknippas med och berättar vad vi står för. Men den får naturligtvis inte bara vara en mening på ett papper; varumärket ska genomsyra hela vår verksamhet.

Vår förhoppning är att så många som möjligt inom Badminton Sweden ska vara med i arbetet för att stärka varumärket badminton. För att underlätta profileringen har vi tagit fram ett märke (se exempel ovan). Märket är anpassat efter ert material och kan användas direkt i marknadsföringen. Det kan exponeras på hemsidan, i kontors- och marknadsföringsmaterial, på matchställ och overaller.

Örebro Badmintonklubb har varit pilotprojekt i varumärkesarbetet. Besök gärna deras hemsida för att se ett fint exempel på hur föreningar kan profilera sig med Badminton Swedens varumärke.

För mer information, e-posta Amelie Propst eller ring 08-699 60 25.
 
Uppdaterad: 04 OKT 2016 11:40 Skribent: Amelie Propst

Postadress:
Svenska Badmintonförbundet
Idrottens Hus, Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 086996022
E-post: This is a mailto link

Forza logologologologo