Hoppa till sidans innehåll

Junior-VM rapport 1

29 OKT 2012 09:56
Här kommer första rapporten som är skriven av Jonathan Forsberg.
  • Skapad: 29 OKT 2012 09:56

Väskorna var packade och klara och vi var beredda för att resa till Japan för att spela J-VM. Men då fick vi ett samtal där det berättades för oss att vårt flyg från Köpenhamn till Tokyo hade blivit inställt. Men som tur var fick vi nya biljetter med ett flyg som gick två timmar senare med en mellanlandning i Shanghai.

Efter många ifyllda pappersformulär och långa timmar på båda flygen så landade vi nästan ett dygn efter vi hade startat. 7 timmar försenade var vi. Men när vi väl kom till Tokyos flygplats fick vi ett varmt välkomnande av arrangörerna och vi kom väldigt bekvämt fram till hotellet.  Efter ett snabbt mål mat så gick vi omedelbart till sängs och en god natts sömn väntade oss.

Klockan ringde tidigt på morgonen därpå, riktigt trötta steg vi upp och kollade utsikten från den 27:e våningen som vi bor på. Hotellet är 180 meter högt och har 50 våningar totalt. Vi tog hissen ned och käkade frukost. Har ätit bättre men fullt dugligt var det. Därefter så tog vi transporten till hallen och väl där satte vi oss ned och kollade på lag turneringen där kvartfinalerna spelades.

Hallen är riktigt stor. Det kommer vara den största som jag kommer spela badminton i och den största jag har varit i där det spelas badminton. Idag har vi sett väldigt varierande kvalité av spel och spelförmågor. Allt från de bästa och imponerande asiaterna, kineser, malajer, indoneser osv. till de faktiskt dåliga spelarna från Uzbekistan.

Skribent: Jonas Rindlaug

118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 086996022
E-post: This is a mailto link